Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

Death Race Blu-Ray

مدتي بود فيلمي در اين حد از كيفيت صدا و تصوير به دستم نرسيده بود, اما Death Race دوباره توانست انتظارات منو از يك صدا و تصويري بي نقص براورده كنه.
استاندارد تصوير براي بلوري MPEG-4 AVC است, و براي صدا تراك صوتي DTS-HD Master Audio 5.1 دارد.
اگر تحليل هاي گذشته من را خوانده باشيد حتما ميدونيد من عاشق فيلم هاي هستم كه از تك رنگ براي زمينه اصلي فيلم استفاده شده, اين مسئله هيچ ربطي به روحيه من نداره و فقط براي تستي بودن اين گونه تصاوير هست كه من بيشتر دنبال اين سبك از فيلم ها هستم, قبلا هم گفتم خيلي ها به من ميگن اين فيلم ها چيه تو نگاه ميكني از اول تا آخر اگشن هست و خشونت! و من هم دوباره مجبورم توضيح بدم كه من از ديد هنري به اين فيلم ها نگاه نميكنم, و فقط نگاه من از جنبه تست هاي صدا و تصوير است, در يك فيلم هنري كه مي تواند بسيار با ارزش باشه و قابل احترام من چه صحنه اي براي تست يك سيستم  سينمايي پيدا كنم؟ من علاقمند به سينماي سرگرمي هستم كه تشكيل شده از صنعت سينماي سرگرمي ساز و تجهيزات نمايش اين فيلم ها در خانه, پس بايد دنبال بهترين گزينه ها باشم تا بهترين نتيجه را بگيرم. خوب لازم بود به اين نكته اشاره كنم.
بريم سراغ صدا و تصوير Death Race
تصوير مسابقه مرگ بروي بلوري فوق العاده تميز و بدونه كوچكترين Grain يا Mpeg noise در Texture پوست و CloseUP هاي هنرپيشگان است, كارگردان فيلم Paul W.S. Anderson كه اتفاقا مورد علاقه من هم هست به شدت بروي صدا و تصوير ساخته هاي خود حساس است اين را ميشه از تك تك ساخته هاي محدود اين كارگردان جوان فهميد كه اطلاعات بالاي از مراحل توليد, انواع دوربين و لنز, مراحل تبديل فيلم از نگاتيو به ديجيتال كه بيشترين آسيب را ميبيند دارد. سكانس هاي داخل زندان در پس زمينه تصاوير اصلا نويزي ديده نميشه در صورتي كه فضا و نوع نور پردازي اين حس را به تحليل گر القا ميكند كه حتما بايد تو اين صحنه ها Grain و نويزهاي ديجيتال زيادي ديده بشه, اما در Death Race سكانس هاي داخل زندان كاملا از نظر من بي نقص است و در نماهاي بسته اي كه از صورت هنرپيشگان گرفته ميشه Texture خيلي عالي از پوست را بروي نمايشگر شاهد هستيم, نكته جالب ديگه كه اگر خاطرتان باشد در تحليل دي وي دي و بلوري Resident Evil: Extinction گفتم اونجا هم ما رنگ منفرد داريم اما اين تك رنگ باعث نشده ديگر رنگ ها پشت رنگ اصلي مخفي بشن و هيچ درخششي نداشته باشند بلكه ما در رنگ قالب رنگ هاي ديگر را نيز به خوبي و زيباي خودش ميبينيم, در Death Race هم به اين نكته به خوبي توجه شده و فقط سعي نكردن با گذاشتن فيلترهاي منفي و رنگ هاي سرد فضاي فيلم را به سمت داستان ببرند بدونه اينكه به جزئيات تصوير دقت شود. از ديگر نكاتي كه در تصوير بلوري اين فيلم نطر را جلب ميكند نمايش رنگ سياه خالص و بدون سايه است, در صحنه هاي كه ماشين ها در شب در حال مسابقه هستند رنگ سياه خالص و با جزئيات بالاي صحنه نظر را جلب ميكند.

 

يكي ديگه از امتيازات بالاي اين فيلم در صدا است, بطوري كه نميشه به سادگي از كنارش گذشت.
بلوري Death Race  با تراك DTS-HD توليد شده و بي شك يكي از بهترين فيلم هاي بلوري با صداي HD به حساب مياد, جزئيات صدا بروي DTS-HD واقعا خيره كننده هست, افكت هاي به شدت شفاف و كريستالي كه در حركت بين كانال هاي صدا بيننده را ميخكوب ميكند, افكت هاي استفاده شده براي اسلحه ها به حدي واقعي و پر انرژي اجرا ميشود كه قدرت سلاح را به خوبي حس ميكنيد, برخورد گلوله ها به بدنه ماشين ها را ميشه به تفكيك و محل برخورد به راحتي شنيد, سكوت صدا در زمان هاي كه از پيست مسابقه خارج و به اتاق كنترل وارد ميشويم فضا را كاملا آماده ميكرد براي يك پيك لحظه اي تا بيننده را ازجا بكند و من عاشق اين صحنه ها هستم ,باز هم ميگم هنوز هيچ فيلمي براي من اون صحنه برخورد كاميون با ماشين اشلي را در Resident Evil: Apocalypse نداره اون سكوت و ناگهان آن برخورد كاميون كه ماشين اشلي را تا وسط سالن نمايش شما ميكشه بي نظيره.
از مشخصه هاي عالي صدا در Death Race فركانس هاي LFE هست كه بسيار عالي و تكان دهنده اجرا ميشه يكي از عوامل تاثيرگذار در صداي اين فيلم تفكيك فركانسي عالي در صدا است, صداي افكت ايجاد شده از زمان شروع تا اتمام كاملا با كنترل بروي فركانس هاي LFE صورت ميگيره, در پيك هاي كه نياز به لرزش هاي لحظه اي مثل برخورد دو اتومبيل باهم هست اصلا صداهاي كش دار شنيده نميشه, و در صحنه هاي انفجار و پرتاب شدن ماشين ها فركانس صداي LFE شايد به زير 25Hz هم برسد كه اين باعث ميشه Double Spider ساب ووفر شما با هم پيوند بخورند.
ديالوگ فيلم هم كاملا كنترل شده اجرا ميشه در داخل ماشين ها كه عايق صوتي داره ديالوگ هاي كاملا تميز ميشنويم و در زمان هاي خارج از شرايط مسابقه ديالوگ ها نسبتا با تون پائين گفته ميشه اما كاملا با وضوح بالا و بدونه گرفتگي و پائين آمدن ولوم
در آخر Death Race را به همه دوستاني كه دنبال فيلمي كامل براي تست صدا و تصوير هستند پيشنهاد ميكنم, حتما در خريدهاي جديدم دي وي دي اين فيلم را هم قرار ميدم  صدا و تصوير اين فيلم بروي دي وي دي هم عالي خواهد بود و اگر به دستم برسه براي دوستان از دي وي دي فيلم هم تحليل مينويسم.
چند اسكرين شات از فيلم
خوش باشيد.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء