Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

Battleship Blu-ray Review

 نوبت رسید به "Battleship" بریم ببینیم در صدا و تصویر چی برای گفتن داره!

تصویر Battleship بسیار شبیه به سه گانه Transformers البته نه به خوبی قسمت دوم که لینک کردم! 

گرینی شبیه به فیلم های قدیمی در طول فیلم دیده میشه! که با دستکاری که رنگ شده بود در طول فیلم چیز جذابی نبود.

 جزئیات در صحنه های CG خیلی خوب بود خیلی بهتر از صحنه های واقعی فیلم, در سکانس های واقعی تصویری داریم با رنگ های گرم با کنتراست فوق العاد بالا, رنگ های گرمی که فقط در سکانس های منطقه کوهستانی کمی تو ذوق میزد! و حتی میتونم بگم من جزئیات بیشتری در بعضی از نماها میخواستم! مخصوصا در حرکت سریع دوربین میشه انتظار جزئیات بیشتری داشت. اما از جزئیات تصویر در تخریب ساختمان ها نمیشه گذشت که واقعا بالا بود, خیلی بهتر از Transformers 3 علت این که از این فیلم اسم بردم شباهت بین تخریب ساختمان ها در هنگ کونگ و قسمت سوم ترانسفورمرز بود, که در Battleship خیلی بالاتر بود.

 بافت تصویر و اجسام ,و حتی صورت خیلی برجسته نیست, در بعضی صحنه ها میشد بافت پوست بهتری دید! جزئیات تصویر در صحنه های CG خیلی بالاتر از صحنه های واقعی و در کل تصویری دارم به شدت ذهنی که به حال و هوای فیلم میاد. 

 و اما صدا, اینجا دیگه باید گفت WOW این عالیه! صدای فوق العاده دقیق, با جزئیات بالا, کانالیزه و از همه مهم تر با یک DSP فوق العاده قوی که شمارو میبره مرکز درگیری های داستان. صدا در تک تک صحنه های این فیلم فوق العاده عالی بود! در طول فیلم چه خبر بود در ۶ کانال صدا, شلیک افکت ها از کانال های اصلی به ساراند یکی دو صحنه نیست, افکتی از کانال اصلی چپ شلیک میشه به ساراند چپ و در دو کانال ساراند گسترش پیدا میکنه و ادامه... چیزی که در خیلی از ۷.۱ ها با چهار کانال ساراند شنیده نمیشه. عظمت بخوردهای سنگین با افکت های چند بعدی که میشه هم زمان چندین صدارو در یک برخورد شنید, برخورد اجسام فضایی به آب و اون فرکانس پائین سنگین همراه با پاشیده شدن آب به سمت شما که کاملا از سه کانال اصلی میاد وسط سالن و بعد از خیس کردن صورت بیننده ریخته میشه تو کانال های ساراند. در چند صحنه صدای پاشیده شدن آب فقط تا وسط سالن دارید و تمام...DSP چه می کرد در این فیلم.

از صحنه تخریب ساختمان در تصویر گفتم, در صدا حتی جلوتر از تصویر بود میشد سایش میز و صندلی ها و برخورد لوازم داخل ساختمان های در حال تخریب در اون افکت سنگین شنید.

شنیدن حرکت اجسام فضایی از دور و نزدیک شدن آنها در کانال های ساراند و یک لحظه از بالای سر شما رد شدن با موزیک سنگین و هیجان انگیز فیلم ترکیب کنید, خیلی "حال" میده :)

در افکت های ساراند به حدی جریان در کانال ها بالاست که میشه جا به جای هوا توسط دیافرگم بلندگوهای ساراند حس کرد!

برخوردهای سنگین و تکان دهنده بدنه ناوجنگی به آب همراه با پاچیده شدن آب پودر شده خیلی جذاب و لذت بخش بود, واقعا حس لحظه را منتقل می کرد.

صدای اون گوی های مخرب که از ماشین اصلی بیگانه ها در دریا شلیک میشد مثل خودشون جذاب و جدید بود! (نمیدونم اسمشون چی بود؟ چیزی مثل زنجیر بهم تابیده که شبیه به گوی درآمده بودن و واقعا مخرب ترین ماشینی بود که تابحال دیدم بودم! ) دوربین نزدیک بهشون حرکت می کرد و میشد با تمام وجود قدرت تخریبی که داشتن با جزئیات بسیار بالا حس کرد, برخود به پایه های پل و تخریب بتن سنگین خیلی تکان دهنده بود, و همینطور تخریب ناوجنگی و سایش فلز به فلز واقعا وضوح بالا بود.

 کانال LFE کاملا مجزا و برای هر بخورد صدا سازی شده, افکت های فرکانس پائین واقعا تکان دهنده و سنگین بود. بخش مهمی از جذابیت صدای این فیلم برای تراک DTS-HD و استفاده از نهایت پتانسیل این فرمت فوق العاده ست, اگر صدای این فیلم دالبی بود نه این جزئیات در صدا داشتیم و نه کانالیزه بودن افکت ها و نه وحشی بودن صدای dts که اجازه میده در یک لحظه افکت ظاهر و تمام.

Battleship روی بلوری تصویر ایده آل و صدای فوق العاده داشت. 

 تصویر

 صدا

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء