Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

بررسی Audio physic classic 30

Audio physic classic 30 توسط یکی از دوستانم وارد ایران شده است, همان دوستی که بلندگوی JAMO C 809 دارن و من ازش براتون نوشتم.

بلندگو وقتی من شنیدم که چهار روز بود اومده بود جای جامو 809 قرار گرفته بود, و هنوز بوی نوی بلندگو نرفته بود.

بلندگوهای ایستاده Audio physic از کراس اورهای پیچیده ای استفاده میکنه و نیاز به شرایط خاصی برای Break-in شده دارن. برعکس خیلی از بلندگوها که با وولوم کم و کارکرد طولانی از حالت اولیه خارج میشن, این بلندگو نیاز به کمی جریان داره تا از حالت اولیه خارج بشه. اولین شوک باید حداقل 12 ساعت به این بلندگو بدید, اجازه بدید بلندگو در شرایطی که خودتون احساس می کنید درایورها جریان مناسبی دریافت میکنن کار کنه, اولین تغییر صدای این بلندگو در همین چند ساعت اولیه احساس می کنید. با گذشت زمان صدا یکپارچه تر میشه و بلندگو به صدا واقعیش نزدیک میشه.

بلندگوها در همون ستاپ جامو 809 قرار گرفته بود:

Kandy K2 Amplifier

Kandy K2 CD

کابل ها Cardas و از سری Cross بود

اولین شاخص مثبتی که در صدای این بلندگو شنیدم, حس آرامشی بود که صدا داشت, صدا به اندازه کافی جزئیات دیجیتال منتقل می کرد, حس خوشایند Bloom در فرکانس های بالا حس می کردم و گوشم از صدا لذت میبرد.

صدا در ناحیه میانی با Fluency در محیط جریان داشت, بلندگو اجازه نمیداد های فرکانسی بر میدفرکانسی سوار بشه, این همون اتفاق بدی که در اکثریت ارزون قیمت ها و یا گرون های بد شنیده میشه, در این بلندگو فرکانس های میانی روان و مستقل شنیده میشد. از کیفیت خوب میدباس بلندگو هم نمیشه گذشت, حس کندی و تنبلی که در بعضی از هم کلاس های این بلندگو می شنوم وجود نداشت, صداها بسیار سریع و با جزئیات خوبی پخش میشد. من بر این باور هستم این صدا با کارکرد بیشتر بهتر هم خواهد شد.

 صدای Audio physic بیشتر از این که به Neutrality بالای مثل سری ناتیلوس B&W نزدیک باشه Warmness به شنونده منتقل میکنه! اما نمیتونم بگم Neutrality صدا کم بود, یا من حس موزیکالیتی که دوست دارم ازش نگرفتم. صدا یکپارچه, ظریف و با حس پخش میشد.

با این که رکسان در وولوم بالا کمی به صدا دیستورشن و استرتس میده! اما با Audio physic خیلی خوب کنار اومده بود و صدا تمیز و با استرس کمی اجرا میشد.

 من در ابتدا فکر میکردم صدای باس Exaggerated شده ای باید از این بلندگو بشنوم! اما اشتباه می کردم, ناحیه پایین خیلی خوب همراه با موزیک کنترل میشد و تقریباً میتونم بگم ضربات فرکانس پایین خارج از موزیک و به صورت مصنوعی نشنیدم!

باز هم باید به اجرای ناحیه میدرنج این بلندگو اشاره کنم که حتماً با کارکرد بیشتر Bloom قشنگ تر خواهد داشت, تا همون جای که من شنیدم ووکال جلو و با پویایی خیلی خوبی اجرا میکرد, و من واقعا داشتم از صدای Chris Jones و آهنگ فوق محبوبم Long After You're Gone لذت میبردم.

جای که من نشسته بودم (که معمولا خودم انتخاب می کنم کجا بشینم) Soundstage در ناحیه فرکانس بالا و میانه خیلی خوب میشنیدم, در فرکانس پایین هم میتونست بهتر بشه که خوب با توجه به شرایط نچندان مناسب اکوستیک بد نبود. بنظرم بلندگوی قوی در ایجاد Soundstage است.

این دوستم خواننده اپرا هستند و همیشه باهم در تست صدا بحث تایمینگ داریم, Audio physic classic 30 توانایی خوبی در کنترل و اجرای اینتروال ها داشت, که میشه همون سکوت در صدا, اما بنظرم کمی در تکمیل Scale نت ها ضعیف بود! که من همونجا گفتم این میتونه با کارکرد بیشتر و خارج شدن سلف های کراس اور از حالت مغناطیسی بهتر بشه و به ایده ال من نزدیک بشه. تا همین جا هم خوب بود.

بنظرم این ستاپ خیلی دوست داشتنی شده و نباید بهش دست زد, البته اگر این دوست عزیز گوش بدن و هر بار که پاشو از ایران بیرون میزاره در برگشت یک جفت بلندگو با خودش نیاره!

خوشحالم Audio physic در ایران نماینده داره (اگر اشتباه نکنم شرکت جم با مدریت آقای راد نماینده رسمی این برند هستن) و من میتونم این بلندگو خوش صدارو پیشنهاد کنم.

صدا

طراحی و ساخت

ورود اعضاء