Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

چرا پروسسور CX-A5200 نمیخرم

همراهان قدیمی سایت میدونن که آمپلی فایرهای سینمایی یاماها همیشه یکی از انتخاب های اول من بوده و در سایت هم بسیار زیاد مطلب در مورد این برند نوشتم, من طرفدار یاماها هستم (اما هیچ وقت فن بوی یاماها و هیچ برندی نبودم) در مطالب قبلی هم از روند رو به زوال یاماها نوشتم, به عنوان کسی که در بخش صدای سینمایی همیشه بهترین های یاماهارو تجربه کرده است, در چند سال اخیر شاهد متوقف شدن نوآوری ها و پیشتاز بودن این برند در زمینه ی صدای سینمایی هستم!

به عنوان مثال میشه به پروسسور CX-A5200 این برند اشاره کرد که مدل ارتقاء یافته ی CX-A5100 است, تنها تفاوت مدل CX-A5200 با CX-A5100 استفاده از چیپ ESS ES9026 PRO در مدل CX-A5200 به جای ES9016S در مدل CX-A5100 است! همین و دیگر هیچ... جالب تر اینجاست که پروسسور جدید یاماها از هیچ کدام از فناوری های روز صدا و تصویر مثل Auro-3D و IMAX Enhanced نیز پشتیبانی نمی کند! اکثر برندهای رقیب مثل دنن و مارانتز در مدل های میان رده ی خود از IMAX Enhanced پشتیبانی می کنند.

در بخش تصویر هم پروسسور CX-A5200 یاماها از دقیقاً مشابه مدل قدیمی تر CX-A5100 تنها از (4K / 60p, 4:4:4) پشتیبانی می کند و هیچ خبری از رزولوشن 8K و 120 هرتز نیست. جالب اینجاست که یاماها در دو مدل جدید و تجاری RX-V6A و RX-V4A از 8K پشتیبانی می کند!

عدم پشتیبانی از Auro-3D و IMAX Enhanced و رزولوشن 8K چطور میتونه من طرفدار یاماهارو مجاب کند که پروسسور CX-A5200 را جاگزین نسل قبل کنم؟!

با تمام این انتقادهای که به یاماها دارم همچنان بر این باور هستم که یاماها یکی از بهترین انتخاب های سینمایی بحساب میاد. برام جالب بود که این برند دو محصول تجاری RX-V6A و RX-V4A که برای استریم ویدئو و کنسول های نسل جدید پلی استیشن و ایکس باکس با امکان پشتیبانی از رزولوشن 8K و 120 هرتز طراحی شده است را قبل از عرضه ی جهانی نسل جدید کنسول ها روانه بازار کرد, اما از فناوری 8K در سری AVENTAGE که اعتبار این برند در بین علاقمندان به سینمایی خانگی است بدون تحقیقات و طراحی مناسب و مورد تایید ویدئوفایل ها استفاده نکرده است. من این سیاست جدید یاماها را تایید نمی کنم, چرا که همین محافظه کاری های یاماها این برند از تمام رقبای خود کاملا عقب نگه داشته است, اما خواست یاماها برای داشتن بهترین طراحی صدا و تصویر سینمایی قابل احترام است.

امیدوارم یاماها به روزهای طلایی خود باز گردد...

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء