Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

کدام آمپلی فایر دیجیتال بهتر است! یاماها یا دنن؟

به واقع کدام یک بهترین است؟ از دوران دالبی ساراند تا صدای حقیقی وضوخ بالا این دو برند افسانه ای یاماها و دنن بودند که همواره پیشتاز صنعت صدای سینمایی دیجیتال در خانه بوده اند. وقتی بر حافظه قدیمی تر خودم مروری میکنم تنها دنن و یاماها بودن که مورد توجه من و اکثریت علاقمندان سیستم های سینمایی خانگی قرار داشتند, عده ای طرفدار دنن و عده ای مثل من طرفدار یاماها هستند. در سالهای که سینمایی خانگی رواج پیدا کرده این دو غول صنعت صدای سینمایی محصولات ماندگار تولید کردند, محصولات مثل A1 بی نظیر از دنن و Z1 از یاماها که هیچ وقت از حافظه علاقمندان این دو کمپانی پاک نخواهد شد.

اما همیشه این سوال مطرح است که کدام یک بهترین هستند؟ در واقع نمیشه بطور قطع گفت کدام یکی بهترین هستند! هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند که باعث شده در کنار هم در راس صنعت سرگرمی های صوتی و تصویری خانگی قرار بگیرند.

دنن با طراحی منحصربفرد خود همیشه از بهترین هاست. استفاده از آلیاژهای مرغوب در ساخت بدنه از ویژگی های دنن بحساب میاد, استفاده از بهترین قطعات مخصوصا در مدل های شبه های اند و های اند از امتیازات مثبت دنن است, دنن در بین برندهای صاحب نام این صنعت همیشه بهترین مدار تصویر در آمپلی فایرهای دیجیتال داشته است, استفاده از پردازشگرهای برتر تصویر در کنار طراحی فوق العاده دنن باعث شده آمپلی فایر های دیجیتال دنن بیشترین وفاداری تصویر به سورس داشته باشند. دنن بعنوان یک های فای ساز برتر طراحان فوق العاده در این زمینه دارد و همیشه از تجربه های فای خود در تولیدات سینمایی نیز بهره برده است, همین تجربه باعث شده آمپلیفایر دیجیتال دنن بهترین در پخش موزیک باشد, همین موزیکال بودن آمپلی فایرهای سینمایی دنن در فضای DSP باعث موزیک متن غنی شده است. فضای DSP افکت دنن های اند فوق العاده پویا و پرانرژی است بطوری که از بهترین های این صنعت بحساب می آید. دنن های اند افکت سنگین و پر جریانی اجرا می کند.

قبلا هم گفتم که دنن در میانه قیمت ,شبه های اند و های اند محصولات متفاوتی نسبت به تجاری ها تولید می کند, به همین دلیل همیشه بهترین های دنن را انتخاب کنید.

 

 یاماها در صنعت سرگرمی های سینمای خانگی یک مرجع بحساب می آید! بطوری که انگار صدای سینمایی در  ذات این کمپانیست! یاماها در سال ۱۹۸۶ میلادی پردازنده صوتی DSP را تولید کرد و تا به امروز در صنعت صدای دیجیتال در بخش سینمایی برترین بحساب می آید.

آمپلی فایرهای دیجیتال یاماها به قدرت بالای صوتی و ایجاد فضای DSP منحصر به فرد بین طرفداران سینمایی خانگی شناخته می شود! به جرات می توان گفت یاماها تنها کمپانی در صنعت سینمایی خانگی است که کیفیت خود را در تمام رنج تولیدات حفظ می کند, بطوری که کیفیت و جنس صدای یاماها در ارزان قیمت ترین مدل نیز مشهود است. جنس صدا و فضای DSP یاماها غیر قابل مقایسه با هیچ برند دیگری است! نه مطلق بهترین! بلکه در نوع اجرای افکت ها متفاوت است. فضای DSP یاماها بیننده را در حبابی از افکت های صوتی قرار می دهد که به سختی می توان مسیر حرکت صدا و محل قرار گیری کانال های صوتی را تشخیص داد. افکتیو بودن یاماها یکی دیگر از ویژگی های آمپلی فایرهای این کمپانی است. جریان دهی سنگین به هر کانال در پیک های لحظه ای بدون حس تاخیر و کش آمدن صدا یکی از ویژگی های برتر یاماها است, جریان بالای صوتی حتی در کمترین شدن وولوم از ویژگی های یاماها بحساب می آید, آمپلی فایرهای یاماها در ولوم های بالا جریان بسیار شدیدی به هر کانال ارسال می کند, این شدت جریان با کمترین تخریب صوتی حتی در وولوم های بالا تولید می شود. بطوری که در ولوم های ۲/۴ به راحتی بد درایو ترین بلندگوهای چند ووفری را به ماکزیمم توان نزدیک می کند!

تجربه سالها کار با برندهای مختلف سلیقه من به یاماها و دنن نزدیک کرده است, این اصلا دلیل بر ضعف دیگر کمپانی ها در صدای سینمایی نیست! این تنها نظر شخصی من است.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء